Aktualizacja zamówienia

URL Webservice : https://sws.spartoo.pl/mp/xml_maj_orders.php

Niniejszy webservice służy aktualizacji statusu zamówienia.

Zamówienie uzyskuje status 2 (Zamówienie w trakcie przygotowania): Zamówienie traktowane jest jako przyjęte do realizacji. Informacje dotyczące zamówienia (nazwisko, adres dostawy, sposób dostawy, etc ... ) nie zmienią się.
Zamówienie uzyskuje status 3 (Zamówienie wysłane) : Ilość magazynowa zostaje pomniejszona, odjęta z flux. Zamówienie zostało przekazane przewoźnikowi. Monitorowanie paczki jest dostępne.
Zamówienie uzyskuje status 41 (Zamówienie anulowane) : Zamówienie anulowane, klient nie otrzyma zamówienia. Zwrot pieniędzy klientowi zostanie wkrótce wykonany.
Zamówienie uzyskuje status 45 ( Zamówienie wysłane ) : Zamówienie zaginąło podczas transportu
Zamówienie uzyskuje status 47 ( Zamówienie wysłane ) : Nie udało się doręczyć zamówienia (Klient nie mieszka pod wskazanym adresem, przesyłka nieodebrana...).

Zamówienie może uzyskać status 2, jedynie wtedy, gdy ma ono status 11.
Zamówienie może uzyskać status 3, jedynie wtedy, gdy ma ono status 2.
Zamówienie może uzyskać status 41, jedynie wtedy, gdy zamówienie nie ma statusu 3 lub 41.

Zamówienie może uzyskać status 45, jedynie wtedy, gdy zamówienie ma status 3.
Zamówienie może uzyskać status 47, jedynie wtedy, gdy zamówienie ma status 3.

Monitorowanie paczki dostępne jest od momentu, gdy zamówienie uzyskuje status 3. Należy zatem wskazać parametr tracking_number.
E-mail zawierający link do monitorowania paczki zostanie wówczas wysłany do klienta z informację o wysyłce zamówienia.

> Zobacz listę statusów zamówień

Lista parametrów



Parametr Opis
partner Rubryka musi zawierać Twój indywidualny identyfikator:
oID Numer zamówienia wymagającego aktualizacji
statut Nowy status zamówienia ( 2, 3 lub 41 )
tracking_number Monitorowanie paczki u przewoźnika ( należy podać, gdy zamówienie uzyskuje status 3 )


Możliwe jesz także dostarczyć XML jeśli masz dostęp do wielokrotnej wysyłki
Jeśli korzystasz z tego webservice w trybie wielokrotnej wysyłki, status zamówienia jest automatycznie ustawiany na 2 (zamówienie zatwierdzone)
Jak tylko wszystkie produkty z danego zamówienia są w paczce, status zmienia się automatycznie na 3 (zamówienie wysłane)
Format XML wysyłany w parametrze xml i na przykład :


<root>
	<parcel>
		<tracking>string</tracking>
		<products>
			<product>
				<products_reference>string</products_reference>
				<products_size>string</products_size>
			</product>
		</products>
	</parcel>
</root>

Exemple :

<root>
	<parcel>
		<tracking>12563AF256</tracking>
		<products>
			<product>
				<products_reference>basket_model_7</products_reference>
				<products_size>36</products_size>
			</product>
			<product>
				<products_reference>basket_model_7</products_reference>
				<products_size>37</products_size>
			</product>
		</products>
	</parcel>
	<parcel>
		<tracking>12563AF257</tracking>
		<products>
			<product>
				<products_reference>tshirt_blue_268</products_reference>
				<products_size>M</products_size>
			</product>
		</products>
	</parcel>
</root>


Lista kodów błędów webservice


Kod Opis
1 Nie ma błędu parametrów
-1 Parametr partenaire nie uzyskał statusu parametru lub jest pusty
-2 Parametr firmy partnerskiej nie istnieje
-5 Brak parametru rID/oID lub parametru status
-6 Zamówienie lub zwrot nie zostały znalezione, proszę sprawdzić parametr oID / rID lub parametr firmy partnerskiej.
-8 Błąd wprowadzenia numeru monitorownia
-9 Nowy status jest identyczny z dotychczasowmy
-10 Nowy status nie istnieje
-11 Parametr xml nie uzyskał statusu parametru lub jest pusty
-14 Produkt nie został znaleziony w naszej bazie danych
-17 Zamówienie crossdock: numer przesyłki jest obowiązkowy
-19 Problem dotyczący chronologii zamówienia
  • Status 2 może dotyczyć wyłącznie zamówienia, która ma status 11
  • Status 3 może dotyczyć wyłącznie zamówienia, która ma status 2
  • Status 41 może dotyczyć wyłącznie zamówienia, która nie ma statusu 3
-26 To zamówienie jest przedmiotem zwrotu, nie może być zatem zadeklarowana jako zgubione / Adresat nieznany
-27 To zamówienie zostało już anulowane
-28 Nie znaleziono zamówienia
-29 Niezidentyfikowany błąd (zguba / adresat nieznany)
-30 Zamówienie jest zbyt stare, aby mogło przejść w status 3. Proszę skontaktować się z serwisem Marketplace
-428 Twoje konto zostało dezaktywowane. Nie będziesz już mógł/mogła się do niego zalogować
-429 W ciągu ostatniej godziny wykonałeś/aś zbyt wiele połączeń z tym serwisem internetowym